spot_img
spot_img
InicioCULTURAL‘La Sibil·la’, un conte que ens alerta del canvi climàtic

‘La Sibil·la’, un conte que ens alerta del canvi climàtic

Published on

La Sibil·la, personatge emblemàtic de la tradició mallorquina, declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO, ens adverteix sobre el canvi climàtic i la necessitat de protegir la natura en la primera adaptació per a infants. Convertida en personatge de conte, ara arriba a les llibreries mitjançant la Nova Editorial Moll a partir dels textos de Josep Campins i il·lustracions de Robert Campillo, cofundador de la marca Melicotó. 

 Aquest nou llibre es presentarà el pròxim dissabte, 4, a les 11 del matí, a la botiga de productes mallorquins Melicotó (C/ Blanquerna 32, Palma), acte per al qual es recomana confirmar l’assistència, al telèfon 871 93 44 38 o al correu electrònic [email protected]. L’activitat inclourà un contacontes i la signatura d’exemplars.   

Sibil·la

Els autors han concebut una petita Sibil·la com si fos una mena de Greta Thunberg, conscienciada amb els problemes del medi ambient però a la qual li és difícil transmetre el seu missatge i arribar a la gent. En la línia de les ‘rondalles’ tradicionals, na Sibil·la és capaç de parlar amb els animals, i són aquests els que, fent servir el text medieval de les seves profecies, li posen al tant dels perills que amenacen la natura: contaminació, incendis forestals o construcció desaforada. 

La història de la petita Sibil·la, expressada en un llenguatge senzill i amb unes il·lustracions plenes de color, es complementa amb informació accessible als lectors més joves sobre aquesta tradició medieval, que va sobreviure només a Mallorca i a l’Alguer, així com orientacions per als adults que comparteixin aquesta lectura amb els nins.  

Josep Campins Cloquell és graduat en Pedagogia i Educació Social i Master en Dificultats de l’Aprenentatge i en Formació del Professorat i professor al col·legi La Salle de Palma. Robert Campillo Romero ja ha il•lustrat d’altres àlbums inspirats en la història i la cultura popular de Mallorca, com «El darrer myotragus» o «El secret de l’Home dels Nassos». 

https://novaeditorialmoll.cat/producte/la-sibilla/

Latest articles

Susana Lois presenta su nuevo disco “Naciéndome” en La Movida Café Concierto de Palma

La compositora y cantante mallorquina actuará el 26 de marzo en un espectáculo que...

La III Mostra de Teatre de Gent Gran arranca en Palma con seis representaciones

El Teatre Mar i Terra acogerá del 10 al 14 de marzo una programación...

Abierto el plazo para presentar candidaturas a los Premios, Honores y Distinciones de Mallorca 2026

La ciudadanía y los ayuntamientos podrán proponer candidatos entre el 10 y el 31...

El general de división Ricardo Esteban Cabrejos, nuevo jefe de la Comandancia General de Baleares

El nombramiento del nuevo responsable de la Comandancia General de Baleares ha sido publicado...

More like this

Susana Lois presenta su nuevo disco “Naciéndome” en La Movida Café Concierto de Palma

La compositora y cantante mallorquina actuará el 26 de marzo en un espectáculo que...

La III Mostra de Teatre de Gent Gran arranca en Palma con seis representaciones

El Teatre Mar i Terra acogerá del 10 al 14 de marzo una programación...

Abierto el plazo para presentar candidaturas a los Premios, Honores y Distinciones de Mallorca 2026

La ciudadanía y los ayuntamientos podrán proponer candidatos entre el 10 y el 31...