InicioAGENDAL'Editorial Moll celebra 90 anys al servei de la cultura en llengua...

L’Editorial Moll celebra 90 anys al servei de la cultura en llengua catalana

Published on

Dimecres 30 al Teatre Xesc Forteza de Palma, davant de Torre de l’Amor 6, on va ser durant mig segle.

Palma, 25 d’octubre de 2024.- L’històric segell Editorial Moll, fundat el 1934 per Francesc de Borja Moll, celebrarà els seus 90 anys de dedicació a la cultura en llengua catalana amb una festa al Teatre Xesc Forteza de Palma el dimecres 30 d’octubre, a les vuit del vespre. L’ubicació de l’esdeveniment és especialment simbòlica, ja que es troba davant de Torre de l’Amor 6, l’antiga seu de l’editorial durant cinquanta anys. L’acte comptarà amb l’actuació musical de Mar Grimalt, amb la presentació de Júlia Mérida i la direcció artística de Vicenç Torres. La Institució Francesc de Borja Moll organitza aquesta celebració amb la col·laboració del Consell de Mallorca i l’Ajuntament de Palma. L’entrada és gratuïta amb inscripció prèvia a través del portal palmacultura.koobin.cat.

L’Editorial Moll va néixer amb la missió de continuar l’obra d’Antoni Maria Alcover, incloent-hi les emblemàtiques Rondalles Mallorquines i el Diccionari català-valencià-balear (DCVB), obra que Moll va culminar com a coautor el 1962, marcant un referent en la cultura catalana. Moll va descriure la seva editorial com la dels «tres tresors»: el DCVB, les Rondalles i el Cançoner popular de Mallorca. Va adoptar la frase d’Ovidi “Dura tamen molli saxa cavantur acqua” (“Però les aigües molles foraden les dures roques”) com a emblema de la tenacitat que caracteritzà tota la seva vida.

L’Editorial Moll ha comptat amb figures rellevants com Josep M. Llompart, director literari durant trenta anys, a qui es dedica el 2025 com a Any Llompart, així com amb la implicació d’Aina Moll, Francesc Moll i altres col·laboradors que han ajudat a mantenir viva aquesta institució cultural. Des de 2015, la Institució Francesc de Borja Moll, fundada per un grup de 65 mecenes, va assegurar la continuïtat de l’editorial, que avui opera sota Nova Editorial Moll, amb Tomeu Canyelles com a director editorial i Sofia Moisès com a productora. Actualment, Moll posseeix el major catàleg de títols en català publicats a Mallorca, amb 1.400 obres i 483 autors.

Latest articles

Santanyí celebra el centenario de Blai Bonet con una exposición que une poesía y arte contemporáneo

El Centre Cultural s’Abeurador acoge hasta el 14 de noviembre la muestra ‘Ara veuràs...

Palma Circ 2026 lleva la magia del circo a las calles y plazas de la ciudad

El festival reúne durante los días 10 y 11 de octubre una programación de...

Palma e Inca se unen para celebrar Còmic Nostrum con exposiciones dedicadas a las mujeres y al cómic underground

El Festival Internacional del Còmic de Mallorca se celebrará del 14 al 18 de...

Baleares retira más de 5,3 toneladas de residuos del mar durante septiembre, casi la mitad plásticos

El servicio de limpieza del litoral del Govern balear ha recogido 5.345 kilos de...

More like this

Santanyí celebra el centenario de Blai Bonet con una exposición que une poesía y arte contemporáneo

El Centre Cultural s’Abeurador acoge hasta el 14 de noviembre la muestra ‘Ara veuràs...

Palma Circ 2026 lleva la magia del circo a las calles y plazas de la ciudad

El festival reúne durante los días 10 y 11 de octubre una programación de...

Palma e Inca se unen para celebrar Còmic Nostrum con exposiciones dedicadas a las mujeres y al cómic underground

El Festival Internacional del Còmic de Mallorca se celebrará del 14 al 18 de...