spot_img
InicioAGENDATrenta anys sense Josep Maria Llompart 

Trenta anys sense Josep Maria Llompart 

Published on

La Institució Francesc de B. Moll i la Nova Editorial Moll volen expressar el seu homenatge a la figura de Josep Maria Llompart, de qui aquest dissabte, 28, commemoram trenta anys del seu decés. Llompart, escriptor, erudit i activista per la llengua i la cultura catalanes, fou director literari de l’editorial Moll, a la qual va publicar poesia, traduccions i estudis sobre literatura. Coincidint amb la seva incorporació, Francesc de B. Moll va crear la mítica col·lecció Balenguera de poesia, de la qual el primer títol va ser Poemes de Mondragó, un dels títols més destacats del mateix Llompart. 

La densa trajectòria de Llompart inclou la seva feina a la revista Papeles de Son Armadans, la docència i l’impuls i participació a iniciatives cíviques i culturals. Fou president de la Obra Cultural Balear, de la Federació Llull i de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana. El 1982 va rebre el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes i la Creu de Sant Jordi. És Fill Il·lustre de Palma i de Mallorca. 

Josep Maria Llompart

Josep Maria Llompart va ser un referent cívic indiscutible de la llengua catalana i el país a Mallorca, des dels anys setanta fins al seu traspàs. Va rebre un sentit homenatge popular («Gràcies, Llompart») que va comportar que se li dedicassin espais de memòria: sengles places a Palma i Santa Maria del Camí; carrers a Inca, Manacor, Sant Llorenç des Cardassar, sa Pobla i Marratxí; un parc a Vilafranca de Bonany; i a la capital mallorquina, un institut d’ensenyament i dues plaques, a la casa on va néixer, a una travessia del carrer dels Oms, i a la casa on va viure amb la seva dona, Encarna Vinyes, a la barriada de Bons Aires. El Parlament de les Illes Balears va acollir la capella ardent per al seu darrer comiat. 

Actualment es pot visitar, a la planta baixa de l’Ajuntament de Palma, una exposició conjunta dedicada a Llompart i a Francesc de Borja Moll. De Moll es compleixen aquest 2023 120 anys del seu naixement, el 1903.  

https://novaeditorialmoll.cat/autor/josep-m-llompart/

https://www.escriptors.cat/autors/llompartjm

LA PALMESANA MAGAZINE

Latest articles

Más plazas de la Fundación Natzaret para reforzar la protección de la infancia

El proyecto «Pista d’aterratge» pasa de 12 a 16 plazas residenciales y mejora sus...

Las muertes por cáncer en Baleares bajan un 1,5 % mientras aumenta la participación en los cribados

En 2024 fallecieron 2.447 personas por tumores en las islas, el 27,2 % del...

«Palma, ciudad de cines» recupera la memoria cinematográfica de la ciudad

El proyecto incluye una exposición en la Misericòrdia y un libro sobre la historia...

Bomberos de Mallorca y el 061 avanzan en la integración de personal sanitario en rescates de montaña

Ambos servicios impulsan formación y pruebas conjuntas para mejorar la atención sanitaria en entornos...

More like this

Más plazas de la Fundación Natzaret para reforzar la protección de la infancia

El proyecto «Pista d’aterratge» pasa de 12 a 16 plazas residenciales y mejora sus...

Las muertes por cáncer en Baleares bajan un 1,5 % mientras aumenta la participación en los cribados

En 2024 fallecieron 2.447 personas por tumores en las islas, el 27,2 % del...

«Palma, ciudad de cines» recupera la memoria cinematográfica de la ciudad

El proyecto incluye una exposición en la Misericòrdia y un libro sobre la historia...